پایگاه جامع فرهنگی جبلت

پایگاه جامع فرهنگی جبلت:: Jebelat
ویژه ها

سال94 سال دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مسابقه دلنوشته های راهیان نور

مسابقه عکس راهیان نور

leetle4u

حامیان ما

عینک چلسی بابلسر خیابان امام خمینی (ره) آقای طلوعی

پانیک

ویدئو های برگزیده

سايتهاي برگزيده

يادمانعلقمهبابلسر

آخرين نظرات
  • ۲۷ مرداد ۹۵، ۰۳:۵۳ - شاهرخ
    عالی
همایش های خانواده و رسانه

جبلت در آپارات

ثبت نام در همایش ها

گزارش همایش اول

معرفی اساتید

گزارش همایش دوم

جبلت
این پیامک از فرمانده سپاه قدس ایران، حاج قاسم سلیمانی آمده بود، و توسط یکی از رهبران عراقی منتقل شده بود، در آن پیغام نوشته شده بود: ژنرال پترائوس! شما باید مرا بشناسی، من قاسم سلیمانی هستم، کسی که سیاست‌های ایران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوین می‌کند و صد البته سفیر ایران در بغداد نیز عضو سپاه قدس است
پایگاه خبری انصارحزب الله – هرچند او آرام و بی‌سر و صدا می‌رود و می‌آید و کارهایش را انجام می‌دهد، اما بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی در مورد او، خیلی خبرها هست. آن‌ها از او و سپاه تحت امرش می‌ترسند و همین ترس سرآغاز خبرهای بعدی است، آن‌ها او را تروریست می‌خوانند، بارها و بارها تحریمش می‌کنند، به او اتهام دخالت در امور سایر کشورها را می‌زنند، او را فردی بسیار قدرتمند در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه توصیف می‌کنند، او را متهم در پرونده ترور رفیق حریری می‌دانند و سرانجام آنکه، آن‌ها در کنگره آمریکا، صریحاً و رسماً پیشنهاد ترور او را می‌دهند! شاید این همه تعارضات رفتاری و گفتاری برای سرباز فداکارِ امام خامنه ای(حفظه الله) حاج قاسم سلیمانی تعجبی هم نداشته باشد.

و این البته همه آن چیزی نیست که در مورد او گفته می‌شود. روزنامه انگلیسی گاردین در مورد حاج قاسم سلیمانی می‌نویسد: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات آمریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند».

شاید از سر همین بُهت است که یکی از مقامات بلندپایه ارتش آمریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟»

اما بازتاب سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربارۀ غزه، نگرانی آمریکا و رژیم اسرائیل از افزایش کمک نظامی ایران به حماس، ادعای اعزام نیروهای ویژه ایرانی به عراق برای مبارزه با تکفیری‌ها، از جمله مهم‌ترین مطالب این روزهای مطبوعات جهان دربارۀ ایران است.

سخنان اخیر سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، از هفته های گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «تایمز اسرائیل»، از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، فرمانده نیروهای قدس، درخواست‌های غرب برای خلع سلاح حماس را رد کرده و از جُنبش اسلامی فلسطین در غزه خواسته، زمین و آسمان را برای رژیم اسرائیل به جهنم تبدیل کنند.

گفتنی است، سخنان سردار سلیمانی، بیش از همه مورد روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از نگرانی آمریکا و رژیم اسرائیل از افزایش کمک‌های نظامی ایران به حماس خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد: در سه سال اخیر، حمایت‌های ایران از سازمان فلسطینی حماس به شکل چشمگیری کاهش یافته بود؛ امّا هر چه نبرد میان رژیم اسرائیل و نیروهای فلسطینی در غزه بیشتر طول می‌کشد، این نگرانی در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی شدت می‌یابد که احتمال دارد ایران نسبت به افزایش فرستادن کمک‌های تسلیحاتی به غزه اقدام کند.

در همین حال، اخباری نیز مبنی بر اعزام واحدهای نظامی ویژۀ ایران به مناطق کُردنشین عراق برای مبارزه با گروه‌های تروریست تکفیری منتشر شده است. روزنامۀ «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع امنیّتی کُرد عراقی می‌نویسد، ۲۰۰ نیروی نظامی کاملاً مجهز و آموزش دیده ایرانی در روزهای اخیر از فرودگاه بین المللی سلیمانیه وارد عراق شده و به سمت کرکوک رفته‌اند تا نسبت به پاسداری از اماکن مقدّس شیعیان و همچنین کمک به شکست محاصره برخی شهرهای عراق از سوی تروریست های تکفیری اقدام کنند.

از رابر تا بغداد

اما این سردار پر آوازه متولد اسفند ۱۳۳۶است. روستای کوهستانی و دورافتاده رابُر در استان کرمان در جنوب شرقی ایران زادگاه اوست که ساختاری طایفه‌ای دارد. شاید همین ویژگی و شناخت یگانه او یکی از دلایل اصلی انتخابش برای فرماندهی نیروی قدس بوده است.وی در ۱۲سالگی، پس از پایان تحصیـلات دورۀ پنج ساله دبستان، روستای رابُر را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را شروع کرد.

بنا به گفته خودش، وی پس از پیروزی انقلاب، در عین ادامه کار در سازمان آب کرمان، به عضویت مجموعۀ «سپاه افتخاری» که به وسیله پدر شهید قاضی تأسیس شده بود، درآمد. با شروع جنگ، وی راهی جبهه شد و کمی بعد، این جوان بسیجی فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشکری از همین بسیجی‌های آفتاب سوخته کویر تشکیل داد که لشکر ۴۱ثارالله نام گرفت. با پایان جنگ، لشکر۴۱ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند .مردم سیستان و بلوچستان و کرمان خوب می‌دانند که در سال‌های فرماندهی او، اَمن‌ترین دوران زندگی خود را سپری کردند.

حاج قاسم سلیمانی یکی از امضاءکنندگان نامۀ فرماندهان سپاه در جریان وقایع ۱۸تیر ۱۳۷۸به سید محمّد خاتمی رئیس جمهوری وقت ایران بود. حاج قاسم سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس تا زمانی که به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد، با باندهای قاچاق موادمخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگید و سال ۱۳۷۹، حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) فرماندهی معظم کل قوا، او را به تهران فراخواندند و مسئولیت سپاه قدس را به او سپردند مسئولیتی که حاج قاسم سلیمانی را به کابوسی در ذهن آمریکایی‌ها بدل کرد. آن‌ها از او و سپاه تحت امرش می‌ترسیدند و همین ترس سرآغاز توطئه‌های آن‌ها علیه ژنرال مکتبی انقلاب شد.

پس از طرح موضوع دست داشتن نیروهای ایرانی در اتفاقات داخلی سوریه ، اتحادیه اروپا و آمریکا در اقدامی نام سه نفر از فرماندهان سپاه را در فهرست تحریم خود قرار داد که حاج قاسم سلیمانی هم در آن فهرست قرار داشت .همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از اتهام‌زنی دولت این کشور به ایران مبنی بر دخالت در توطئه انفجار سفارت عربستان در واشنگتن دوباره حاج قاسم را تحریم کرد .امّا ماجرا به این تحریم‌ها ختم نشد و او را متهم پروندۀ ترور رفیق حریری معرفی کردند و سرانجام در کنگرۀ آمریکا، واضح و آشکار پیشنهاد ترور او را دادند.

جبلت

نقش انکارناپذیر در بحران عراق

سردار سلیمانی در ژانویه سال ۲۰۰۵، زمانی به عراق آمد که عراقی‌ها برای نخستین بار پس از سقوط صدام حسین، به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند. در حالی که آمریکا حمایت شدیدی از نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی می‌کرد، حاج قاسم فعالیت خود را در حمایت از شیعیان آغاز کرد و به راهنمایی آنان برای پیروزی در انتخابات پرداخت. پس از انتخابات، بوش انگشت‌های رنگی مردم عراق را پیروزی بزرگی برای دمکراسی دانست، اما علاوی و متحدانش شکست خوردند».

ژنرال پترائوس مدیرکنونی سازمان سیا علاقه دارد داستان را از زمانی بازگو کند که یک ژنرال ۴ستاره در عراق بود. اوایل سال ۲۰۰۸زمانی که مجادله بین گروه شبه نظامی شیعه از یک طرف و ارتش آمریکا و عراق از طرف دیگر شعله ور بود، به پترائوس یک تلفن داده شد که در آن یک پیامک از ژنرال ایرانی بود، آن ژنرال ایرانی از آن به بعد تبدیل به الهه انتقام شد.

این پیامک از فرمانده سپاه قدس ایران، حاج قاسم سلیمانی آمده بود، و توسط یکی از رهبران عراقی منتقل شده بود، در آن پیغام نوشته شده بود: ژنرال پترائوس! شما باید مرا بشناسی، من قاسم سلیمانی هستم، کسی که سیاست‌های ایران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوین می‌کند و صد البته سفیر ایران در بغداد نیز عضو سپاه قدس است و کسی که جایگزین او می‌شود نیز عضو سپاه قدس است.

روزنامۀ انگلیسی گاردین می‌نویسد:«پترائوس به شدت نیاز داشت که به او گوشزد شود، بسیاری از نظامیان آمریکا که با عراقی‌های شیعه کار می‌کنند، توسط حاج قاسم سلیمانی و افراد وابسته به سپاه قدس به تحلیل برده می‌شوند، آنچنان که تلاش‌های دیپلماسی آمریکا در سایر نقاط خاورمیانه به تحلیل برده می‌شود، خصوصاً در لبنان. ژنرال پترائوس به ارگان تحقیقاتی مربوط به جنگ گفت که مشکلی که سلیمانی برای او درست کرده، چه بوده است.»

پس از این است که جک کین رئیس سابق نیروی زمینی ارتش در جلسه استماع کنگره به نمایندگان آمریکایی می گوید: «چرا مسئولان ایرانی را نمی‌کشیم؟ چرا ما آن‌ها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات ترور را پیشنهاد می‌کنم».

نامه محرمانه ژنرال ایرانی به ژنرال آمریکایی

اما ماجرای نامه «حاج قاسم» به وزیر دفاع آمریکا نیز جالب توجه به نظر می رسد، سازمان ادارای پنتاگون از۷ لایۀ حفاظتی تشکیل شده است که از این میان۴ لایه به طور خاص مربوط به کنترل ارتباطات با شخص وزیر دفاع یا رئیس پنتاگون می‌باشد. کمی بعد از نامه اوباما نامه ای از تمام این لایه‌های امنیتی، اطلاعاتی و حفاطتی عبور کرده و مستقیم، روی میز کار وزیر دفاع یعنی لئونپانتا قرار می‌گیرد.

ظاهر سادۀ نامه که هیچ آرمی از سازمان‌های مرتبط با پنتاگون در آن به چشم نمی‌خورد توجه وزیر را جلب کرده و وی آنرا از روی میز بر می دارد… با باز کردن نامه و خواندن آن عرق سردی بر چهره پانتا می‌نشیند!

یک نامه با سربرگ رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران… نامه حاوی عبارتی بود که قطعاً برای رئیس پنتاگون با آن عظمت حفاظتی باورکردنی نبود!: «اگر لازم باشد از این هم نزدیک تر خواهیم شد.»

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران

در حالی آمریکایی ها معتقدند او همه جا هست و هیـچ جـا نیست که «مارک گرچت» به صراحت به نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرده بود: «وی را باید بکُشیم. قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند… تکان بخورید… تلاش کنید او را بکُشید.»

سردار سلیمانی خطرناک‌ترین مرد جهان

مجلۀ آمریکایی «وایرد» در گزارشی با تیتر ۱۳ فرد بسیار خطرناک دنیا، به بررسی۱۳ چهره پرداخته است که به عنوان چهره‌های شناخته شده، به حساب می‌آیند.

آنچه از نگاه این مجلۀ آمریکایی جالب و کمی تعجب آور به نظر می‌رسد، نام سردار «حاج قاسم سلیمانی» است که به عنوان خطرناک‌ترین و مرموزترین فرد در دنیا شناخته شده است؛ حاج قاسم در این گزارش به ادعای وایرد، خطرناک‌ترین فرد در خطرناک‌ترین کشور معرفی شده است که می‌تواند تنها تهدیدکنندۀ نظامی آمریکا در غرب آسیا و سراسر دنیا باشد.

در این گزارش آمده است: اگر بخواهیم به دنبال خطرناک‌ترین کشور سیارۀ زمین بگردیم، به نام ایران برخورد می‌کنیم که ممکن است جرقۀ جنگ جهانی را بزند و اگر بخواهیم در این کشور مرموزترین و خطرناک‌ترین فرد را نام گذاری کنیم، به نام ژنرال قاسم سلیمانی خواهیم رسید که چهره‌ای مرموز دارد.

لقب شهید زنده شایسته‌ترین لقب سردار سلیمانی

حضرت امام خامنه‌ای عزیز(حفظه الله) چهار مرتبه سردار سلیمانی را شهید و شهید زنده خطاب کرده و راجع به ایشان و همرزمان شان فرموده‌اند: خدای متعال می‌خواست این‌ها زنده بمانند و برکاتشان برای کشورشان و دنیای اسلام ادامه پیدا کند. مطلب فوق در سال۱۳۷۶ و در دیدار اعضاء و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با امام خامنه‌ای(حفظه الله) بیان شده است.

معظم‌له در این دیدار خطاب به سردار سلیمانی می‌فرمایند: خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید. شما شهید زنده هستید. بله، شما هم شهیدید. شما بارها در میدان جنگ به شهادت رسیدید.

منبع:هفته‌نامه یالثارات الحسین(ع)/همت نیوز

۹۳/۰۶/۱۱

نظرات (۱۱)

۱۷ مرداد ۹۵ ،۱۲:۰۱ نفیسه سادات
سلام سردار....
خسته نباشید و همیشه پیروز باشید.
تنها میتونم برای سلامتی و عاقبت به خیریتون  دعا کنم.
خدا خودش حافظ و پشت و پناه شما و تمام یاورهای دینش باشه.
نوکرتیم به مولا سردار خدا حفظت کنه ان شاءالله
سرداراسلام امیدوارم شاهدروزی باشیم که با شجاعت شماوامثال شما به فرماندهی امام خامنه ایی پرچم اسلام را به دست باکفایت امام زمان عج بسپاریم
۱۴ بهمن ۹۳ ،۱۵:۳۳ عاشق ولایت
سرلشگر سلیمانی شیربچه حیدره کرار
خدایا حافظش باش و حافظ سیدعلی هم باش جونمون ب جونش بنده..
خدایا به حق مظلومیت علی ع حافظش باش. الهی آمین

عاشق کسانی چون حاج قاسم ام که برای زنده نگه داشتن دین اسلام شب و روز تلاش می کنند

۲۲ آذر ۹۳ ،۱۹:۵۲ غلام نوکرای آقا
سلام سردار
همتو  ارادتو عشقست 
خداپشتو پناه خودتو سربازات
بعد ۲۶ سال هنوز غیرت تو چشمات موج میزنه

سرلشگر حاج قاسم سلمانی جز معدود فرماندهان ایرانی وه من از ته قلب بهش ایمان دارم
دیوانه لبخندتم سردار

خدا کنه تا ظهور مولا باشی و یاورش
سلام سردار، الحق که ما اهل کوفه نیستیم ما مکتبیه سیدالشهدا هستیم و درس وفا را در محضر ابوالفضل آموختیم، غبته بر غیرتتان دلاوران در پناه حق رستگار و پیروز باشید.
خدا حفظت کند سردار و دلاور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی